Однією з основних ознак демократичної правової держави є наявність розвинутого громадянського суспільства. Громадяни створюють органи самоврядування з метою задоволення та захисту спільних інтересів. Такий орган учнівського самоврядування «Кнесет» діє і в Чернівецькій спеціалізованій школі ОРТ І-ІІІ ступенів №41з вивченням єврейського етнокультурного компонента.
Аналіз діяльності нашого парламенту свідчить про те, що ефективною формою роботи учнівського самоврядування, є проектна діяльність.
У процесі соціального проектування учні у першу чергу отримують навички партнерства та взаєморозуміння, лідерства та поваги до інших, ініціативності у прийнятті рішень, висловленні думок, практики відповідальності та реалізації індивідуальних i колективних справ.
Саме в стінах школи у нас формуються ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть нам стати гідними громадянами демократичної України, тобто:
· соціально активними; · компетентними;
· здатними приймати свідомі рішення та відповідати за них;
· здатними робити свідомий вибір.
Участь у проектній діяльності дає нам можливість набути навичок
· комунікації;
· толерантної поведінки, пошуку компромісу;
· роботи в команді;
· особистої відповідальності за свої рішення та дії;
· ініціативи.
А головне – ми всі можемо переконатися у тому, що навіть найнеможливіші наші фантазії насправді можуть бути здійснені, якщо їх ретельно відпрацювати. В підсумку учні нашої школи отримують навички перетворення мрії на реальність, причому власними зусиллями. Результатом роботи «Кнесету» є те, що ми маємо вагомий архів, можемо поділитися досвідом, нам є що показати гостям, батькам, учням інших шкіл.
Хочу зазначити, що проектна діяльність в школі була б неможливою без підтримки і допомоги наших наставників: Абрамової Н.В., Мадей Г.В., Давид І.Б., Любаревої С.І.
Отож, найяскравіші і найрезультативніші проекти, створені в рамках діяльності органу учнівського самоврядування.
«Галактика Україна». Проект присвячений українцям, які живуть за межами своєї Батьківщини. А їх близьк до 15 млн.
Українці у світі створили якісно нову духовну формацію, яка живиться духом українським. Вони стали володарями безмежності , тому що світ виявився надто тісним для їхньої душі. Перебуваючи в полоні своїх творчих стихій, Великі діти України відкрили її для світу. Так з'явилась ціла галактика під назвою “ Україна “. Галактика, що й досі виблискує яскравими зірками культури, науки, мистецтва, політики…
Як продовження цієї роботи – наступний проекту «Буковинці в світі». В його рамках ми дослідили історію буковинської діаспори в Ізраїлі, визначили місця компактного проживання буковинців в Ізраїлі та ознайомилися з життям і творчістю видатних діячів політики та культури, що стали видатними громадянами Ізраїлю.
Голокост з «румунським відтінком»: стратегія виживання»
Основа ідея проектної роботи – це те, що політика Голокосту на Буковині мала відмінні особливості. Буковинські євреї отримували підтримку і допомогу місцевого населення. Робота на міжнародному конкурсі у Москві у 2012 році посіла І місце.
Проект, який сьогодні буде більш детально представлений на секційному засіданні присвячений пропагуванню толерантності серед жителів нашого міста. Обираючи тему проекту, були проаналізовані питання, що турбують сучасних чернівчан. Це були проблеми, що стосувалися господарського та соціального життя нашого міста, екології, шкільного життя. Але найбільше учнів зацікавила проблема толерантного ставлення один до одного.
Матеріали цього проекту були оприлюднені в посібнику «Локальні дослідження у сфері толерантності».
В рамках роботи органу учнівського самоврядування було створено ряд проектів екологічного спрямування . Це роботи «Тисовий яр» , присвячений дослідженню умов збереження неповторної флори нашого краю та «Причина зсувних явищ на території міста Чернівці», в якому вивчався
техногенний вплив на несприятливі природні процеси та явища. Роботи посіли І місце на міській краєзнавчій конференції «Моя Батьківщина -- Україна», І місце в обласному конкурсі та були представлені на всеукраїнському рівні.
«Маркетинг і реклама» . Учні досліджували, що таке маркетинг, реклама, як вони впливають на психологію підлітків, їх світосприйняття. Ну і, звичайно, як це змінює нашу поведінку. Даний проект нещодавно взяв участь у республіканському конкурсі, який був започаткований Платинум-банком. Учні вибороли І місце і 13 ноутбуків для школи, наявність яких розширює можливості всієї шкільної громади в роботі щодо створення нових проектів.
Проект «Створення Євроклубу в шкільному середовищі»
Мета діяльності євроклубу:
Розширення знань про Європу, країн Європейського Союзу
Сприяння вихованню європейської свідомості, пропаганди європейських цінностей
Налагодження співпраці молоді з ровесниками з інших країн
Пропагування толерантності в полікультурному суспільстві
Досягнення шкільного євроклубу:
участь у проекті “Крим-Чернівці -Транзит. Толерантність через локальні дослідження молоді”, який реалізовує громадська організація Центр Регіонального Розвитку «Топ-Кая» за фінансової підтримки Фонду розвитку демократії Посольства США в Україні
підготовка та проведення тижня демократії в школі
участь у Святкуванні Днів Європи в нашому місті
Організація шкільних виховних заходів, пов'язаних з європейською інтеграцією.
Кожна людина мріє опинитися в казці. Саме таку можливість дала робота в рамках створення проекту «Подорож за тірольським капелюхом».
Робота являє собою дослідження такої казкової країни як Австрія з її особливостями архітектури, мистецтва, традицій та кулінарними вподобаннями місцевих жителів. Робота зайняла ІІ місце у всеукраїнському конкурсі «Європаностра».
“ Зустріч біля віденського ліхтаря ” – це спроба відчути себе частинкою Європи. Минули часи. Змінились древні Чернівці.
Зметені вітром історії імперії і держави, що панували тут, а Чернівці живуть і далі. Часто це маленьке місто називають Старою Австрією, хоча місцеві мешканці жартують: “Насправді це Відень – гарно відреставровані Чернівці”. Ці два міста розбудовувались одночасно, але те, що стало модернізованим і сучасним у Відні, залишилось оригінальним, хоч і трохи облупленим, в Чернівцях. Саме тут зберігається справжній дух вже неіснуючої Австро-Угорської імперії.
Отже, можливості реалізації проектної діяльності передбачають сформованість у свідомості учнів намірів і умінь безконфліктного життя у суспільстві, поваги до прав і свобод кожної особи. Проектна діяльність сприяє виявленню та розвиткові організаційних навичок, формування в учнів відповідальності, принциповості та ініціативності.
Дякую за увагу. Бажаю плідної праці протягом конференції.
Немає коментарів:
Дописати коментар